RADIOSS ile ECE R66 Yönetmeliğine Uygun Otobüs Devrilme Analizi



Otobüs devrilme kazaları yolcuların güvenliğini tehdit eden bir numaralı güvenlik sorunudur. Kaza esnasında otobüs gövdesinin deformasyonu, yolcuların hayatını tehlikeye atmaktadır. Yolcu güvenliği için değişik yönetmelikler yayınlanarak, tasarımların buna uygun olması istenmektedir.


Bu analizleri gerçekleştirmek için gerekli olan sonlu eleman modeli oluşturma, analiz tanımlamalarını gerçekleştirme ve explicit çözüm ve optimizasyon işlemleri için gerekli olan tüm yazılımlar HyperWorks CAE paketi içerisinde mühendislere eksiksiz olarak sunulmaktadır. Böylece, firmaların yazılım maliyeti düşmekte ve farklı yazılımlar arası veri transferi esnasında yaşanan problemler ortadan kalkmaktadır.

Otobüs devrilme analizleri için kullanabileceğiniz yazılımlar ;
HyperMesh –> Sonlu eleman modeli oluşturma (Geometri temizliği, mesh, montaj)
HyperCrash –> Güvenlik uygulamaları için model tanımlamaları
RADIOSS –> Explicit sonlu eleman çözümü
HyperStudy –> Multidisipliner tasarım değişkeni optimizasyonu



ECE R66 ve AIS 031 yönetmeliklerine göre ISUZU, VOLVO, Ashok Leyland ve Plaxton firmalarının gerçekleştirdiği otobüs devrilme analizlerine yönelik makaleleri aşağıdaki bağlantı adreslerine tıklayarak okuyabilirsiniz.

ISUZURollover of Bus
VOLVORollover Analysis of Bus Body Structure as Per AIS 031/ECE R66
Ashok LeylandBus Rollover Simulation using Body Sections in RADIOSS
PlaxtonAutomation of Coach Rollover Simulation