Gerçekçi Render ve Malzeme Görünümü – Altair HyperView

Altair HyperView 2020 versiyonuna gerçekci render ve malzeme görünümü eklenmiştir. Gerçekçi Render (Realistic Rendering), ışık akışının gerçek dünyada olduğu gibi daha doğru bir şekilde oluşturulmasına izin veren fiziksel tabanlı render modeli yaklaşımına dayanan yeni bir grafik modudur.

Altair HyperView 2020 versiyonunda artık üç tür render modu bulunmaktadır.

Düzenli Mod (Regular)
Standart grafik oluşturma modu

Altair HyperView standart mod

Gerçekci Render Modu (Realistic Rendering)
Bu mod, fiziksel tabanlı aydınlatma yaklaşımı kullanır

Altair HyperView gerçekçi render modu

Gerçekçi Render Modu + Ortam Haritası
Bu mod ortam küp harita yansıması (environment cube map) ile fiziksel tabanlı render yaklaşımın kullanır. ( Bu, gerçekci render modunu görüntülemek için tercih edilen moddur.)

Altair HyperView render ve ortam haritası modu

Gerçekçi render modu metallerden ve metal olmayanlardan oluşan malzemelere sahip bir kütüphaneye sahiptir. Metaller sert metallerin bir listesini içerir ve metal olmayanlar bir boya ve diğer kategorilerden oluşur. Bu öğeler, önceden tanımlanmış, düzenlenemez bir malzeme listesidir. Ancak, önceden tanımlanmış bu malzeme niteliklerine dayalı özel malzemeler oluşturulabilir.

Shinines (Parlaklık)
Aynasal ışık ayarlarını kontrol etmek için kullanılır. 0-128 arası değerler kullanılabilir.

Alpha
Şeffaflık seviyesini kontrol etmek için kullanılır. 0 tamamen şeffaf ve 1 tamamen opaktır.

Metalllic
Bir şeyin metal olup olmadığını ölçmek için kullanılır. Metalik özellik ikilidir, yani 0 metal değildir ve 100, metal olduğu anlamına gelir. Değerler, metalden metal olmayana daha yumuşak bir geçiş için 0-100 arasında değişebilir.

Roughness (Pürüzlülük)
Pürüzlü ve pürüzsüz bir yüzey görünümü oluşturmak için ışığı yansıyan bir ortam kaynağından dağıtmak için kullanılır. Bu, çevre haritası ile kullanılır. Değerler, 0’ın düzgün ve 100’ün kaba olduğu 0-100 arasındadır.

RGB
Bu malzeme görünümü için kullanılan RGB rengidir.

Altair HYperView gerçekçi render malzeme kütüphanesi

Gerçekçi render işlemini Altair HyperView yazılımında açabildiğiniz H3D, A01, op2, odb, rst, d3plot, xdb vb. statik, modal ve geçici rejim simülasyon sonuçlarına uygulayabilirsiniz. Render işlemi ayarlarınızı sonuç dosyanızı H3D formatında veya oturum dosyası olarak kaydederek saklayabilirsiniz.

Aşağıdaki video Altair HyperView yazılımında gerçekçi render işlem adımlarını göstermektedir. YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın