Altair MotionSolve 2021 Yeni Özellikler

Mekanik sistem simülasyon yazılımı Altair MotionSolve 2021 versiyonunda öne çıkan yeni özellikler ve geliştirmeler.

MotionView Python API

Altair MotionView artık bir model oluşturmak için bir Python arayüzüne sahiptir. API kullanılarak, MotionView modelleri Python aracılığıyla oluşturulabilir, sorgulanabilir ve değiştirilebilir. Bu işlevsellik, Python dilinin gücü ve esnekliğinden yararlanarak modelleme ve özelleştirme için yollar açar.

Örneklerle birlikte her bir varlık için API belgeleri MotionView Python Reference Guide‘nda mevcuttur.

MotionView- Altair EDEM Arayüz Güncellemeleri

Altair EDEM ile esnek gövde bağlantısı artık desteklenmektedir. Esnek bir gövdeyi EDEM’e aktarmanın yanı sıra etkileşim için EDEM sistemine eklemek de mümkündür.

MotionView artık geometriyi EDEM’e aktarmak için arka planda obj dosyalarını kullanıyor. Bu değişiklik, aktarım sürecini önemli ölçüde hızlandırır. Buna ek olarak, EDEM sistem paneli bir Gövde veya Grafik seçme seçeneği ile geliştirilmiştir. Bu değişiklik, bir gövdeye ait tüm grafiklerin bir kerede seçilmesini sağlar. Daha fazla ayrıntı için Bulk Material Interaction konusuna bakınız.

Palet Oluşturucu

Palet sistemleri oluşturmak için yeni bir araç eklenmiştir. Bu araç, zincir dişlileri, makaralar ve avaralar gibi palet sistemindeki diğer bileşenlerle birlikte palet bağlantısının oluşturulmasına yardımcı olur. Araç, Model menüsü altında mevcuttur.

Yeni eğimli üç tekerlekli örnek modeller

Taşıt kütüphanesine eğimli üç tekerlekli örnek modeller eklenmiştir: İki ön tekerlek ve bir arka tekerlek ve bir ön tekerlek ve iki arka tekerlek. Modellere erişmek için, MBD Vehicle Dynamics Tools preference dosyasını yükleyin ve ardından MotionView menü çubuğundan Vehicle Tools menüsünü seçin ve ardından Example Models‘i ve açmak için istediğiniz modeli seçin. Eğimli üç tekerlekli örnek modeller tüm tam araç olaylarında kullanılabilir.

Yeni 1D Kilitlenme Önleyici Frenleme ve Elektrikli Güç Aktarma Organları Modelleri

Araç kütüphanesine yeni 1D Kilitlenme Önleyici Frenleme ve Elektrikli Güç Aktarma Organları modelleri eklenmiştir. Bu 1D modeller, Altair Activate‘den dışa aktarılan ve MotionView ve MotionSolve ile kullanılmak üzere MDL sistemleri tarafından oluşturulan FMU’lardır. 1D modeller, iki tekerlekli araç ve binek araç kütüphanelerinde montaj sihirbazı seçenekleri olarak sunulmaktadır. Altair Activate modelleri (.scm dosyaları), gerektiğinde yeni FMU’lar üretmek için modelleri görüntüleyebilmeniz ve düzenleyebilmeniz için dahil edilmiştir. 1D modellerinin spesifik özellikleri aşağıda açıklanmıştır.

Kilitlenme önleyici frenleme

Kilitlenmeyi önleyici fren sistemleri frenleme sırasında yaklaşan tekerlek kilitlenmesini algılar ve tekerlek kilitlenmesini önlemek için hidrolik fren basıncını ayrı fren kaliperlerine modüle eder. 1D Kilitlenmeyi Önleyici Fren sistemi tekerlek hızlarını, aracın boylamasına ivmesini ve ön ve arka ana silindir hidrolik basınçlarını araç modelinden geri bildirim olarak alır ve fren kaliperleri için hidrolik basınçlar verir. Kilitlenmeyi Önleyici Fren sistemi bir kontrol bloğu ve hidrolik bloktan oluşur. Kontrol bloğu, lastik boylamasına kaymalarını tahmin etmek için tekerlek hızlarını ve araç boylamasına ivmesini kullanır ve kaymayı sınırlamak için gerektiğinde belirli tekerleklere hidrolik basınçları azaltmak için hidrolik kontrol valflerini modüle eder.

Elektrikli güç aktarma organları

İki Tekerlekli Araç ve Otomobil/Hafif Kamyon kütüphaneleri artık Batarya Elektrikli Araçlar (BEV’ler) için elektrikli güç aktarma sistemlerini içermektedir. Elektrikli güç aktarma sistemi, sürücüden gelen gaz ve fren girdilerini talep edilen torkla (çekiş veya rejenerasyon için) eşleştirir. Talep edilen tork ve motor mili dönüş hızı, bir FMU içinde yer alan 1D motor, invertör ve batarya modellerine girilir. FMU’dan alınan çıktı, akım veya güç limitleri nedeniyle talep edilen torktan farklı olabilen motor tarafından üretilen veya emilen gerçek torktur. Gerçek tork, aracı hızlandırmak veya yavaşlatmak için aktarma organlarına uygulanır.

FMU 1D motor, invertör ve batarya modellerini kapsayan MDL sistemi, motorun sabit ve dönen kütlesini ve ataletini ve ayrıca BEV’lerin toplam kütlesinin ve ataletinin önemli bir bölümünü oluşturan batarya kütlesini ve ataletini içerir. Son olarak, elektrik motorlarının tork-hız karakteristiği Altair Driver’ın ileri beslemeli hız ve ivme kontrolünde kullanılmak üzere harici bir dosyadan okunur.

Diğer yeni özellikler ve geliştirmeler için sürüm notuna bakabilirsiniz.